Trainingurile de vanzari, bine gandite si structurate, pot fi una dintre solutiile cele mai eficiente la problemele cu care se confrunta piata fortei de munca.
Sunt foarte frecvente cazurile in care cei mai buni specialisti dintr-un domeniu, nu doar din vanzari, sunt promovati intr-o pozitie de management, chiar daca nu au experienta necesara pentru a conduce.
Pe de alta parte, echipele de vanzari sunt foarte greu de condus ca urmare a fluctuatiei mari de personal din domeniu.
Totodata, promovarea specialistilor din vanzari in posturi-cheie produce o reactie de domino. Astfel, daca specialistul ajunge manager, ramane descoperita pozitia de specialist. Trainingurile de vanzari, bine gandite si structurate, pot fi una dintre solutiile cele mai eficiente la problemele cu care se confrunta piata fortei de munca. Desi usor costisitoare din punct de vedere financiar, programele de formare profesionala pot acoperi golurile lasate in urma promovarilor interne prin noi specialisti si pot stopa fluctuatia de personal printr-o mai mare atentie acordata carierei angajatilor. Nu in cele din urma, un bun training de vanzari poate aduce vanzari mai mari companiei.
Cererea foarte mare de vanzatori de pe piata locala, vizibila la nivelul miilor de anunturi de pe site-urile de recrutare, inseamna tot mai multe traininguri pentru specialistii din vanzari.
Specialistii din training estimeaza ca programele de formare profesionala destinate personalului din vanzari vor fi mai cerute anul acesta comparativ cu 2007.
"Creste numarul firmelor care au o nevoie din ce in mai mare de forta de munca de vanzari, deci avanseaza si numarul cursurilor de vanzari. Probabil ca numarul trainingurilor pe vanzari va creste cu 20-30% fata de 2007", spune Marius Balasoiu, managing partner la firma de training ForPeople.
La fel ca anul trecut, domeniile c