O unitate contra-terorism a Ministerului de Interne britanic doreste sa atraga BBC si alte institutii media intr-un razboi de propaganda menit sa "pateze brandul Al Qaida", arata un document secret din cadrul ministerului, examinat de cotidianul britanic The Guardian.
Documentul arata ca expertii contra-terorism la Whitehall intentioneaza sa valorifice noi canale media pentru a transmite mesaje prin intermediul unor utilizatori voluntari pe forumurile de pe internet.
Strategia este condusa de Unitatea de Cercetare, Informare si Comunicare (RICU), creata anul trecut de ministrul de interne, John Reid, pentru a contracara propaganda facuta de Al Qaida pe planul intern si international.
Campania guvernului britanic porneste de la premisa ca puterea Al Qaida se clatina la nivel mondial si poate fi vulnerabila daca vor fi dezvaluite atrocitatile comise sau se va evidentia faptul ca unele persoane cu mare credibilitate, in special clerici, resping organizatia terorista.
Unitatea de propaganda de la Whitehall aduna materiale pentru a tintii vulnerabilitatile organizatiei teroriste pe trei directii: faptul ca Al Qaida isi pierde din sustinere, ca "nu sunt eroi si nu detin raspunsurile" si ca "iti vor face rau tie, tarii tale si stilului tau de viata", noteaza The Guardian.
In materialele adunate, vulnerabilitatile Al Qaida sunt evidentiate prin condamnarea organizatiei teroriste de unele figuri religioase importante cum ar fi Sayyid Imam al-Sharif, un fost lider al jihadului islamic egiptean sau Salman Abu-Awdah, un cunoscut invatat saudit, autor al unei scrisori trimise lui Osama bin Laden in care acesta catalogheaza scopurile Al Qaida ca fiind "ilegitime si imorale".
Documentul secret se axeaza si pe infrangerile Al Qaida pe teritoriile din Irak si Afganistan, pentru a sugera ca aceasta nu mai reprezinta o a