Fluctuaţiile cursului de schimb valutar şi deprecierea continuă a leului s-au transformat în câştig pentru companiile de telecomunicaţii din România Afacerile operatorilor de telefonie
Fluctuaţiile cursului de schimb valutar şi deprecierea continuă a leului s-au transformat în câştig pentru companiile de telecomunicaţii din România
Afacerile operatorilor de telefonie mobilă au urcat în 2007 cu 25,5%, la aproape trei miliarde de euro, chiar dacă venitul mediu anual pe utilizator a scăzut cu 10 euro.
Afacerile operatorilor de telefonie mobilă au atins 2,94 miliarde de euro la finele anului 2007, cu 25,5% mai mult, în lei, faţă de rezultatele din intervalul ianuarie-decembrie 2006, conform datelor Ministerului Economiei şi Finanţelor.
Comparativ cu intervalul 2005/2006, ritmul de creştere a afacerilor companiilor care furnizează servicii de telefonie mobilă s-a încetinit cu 1,8 puncte procentuale, de la 27,3%.
Venituri mai mari, profituri mai mici
În moneda europeană, la cursul mediu de 3,3373 lei/euro anunţat de BNR pentru anul 2007, afacerile operatorilor de telefonie mobilă au avansat cu 34% faţă de anul 2006, evoluţie susţinută şi de o apreciere a monedei naţionale cu 6,4% în cursul anului precedent.
Cel mai important operator de telefonie mobilă din România după cifra de afaceri şi profitul net în 2007 a fost Orange România. Compania a raportat o cifră de afaceri de 1,21 miliarde de euro, în creştere cu 7,5% faţă de anul 2006. Profitul net al operatorului a scăzut cu 13,9% comparativ cu 2006, la 1,21 miliarde de lei. La sfârşitul anului 2007, Orange avea 9,813 milioane de clienţi.
Pe locul secund s-a plasat Vodafone România, care a încheiat anul 2007 cu o cifră de afaceri de 1,15 miliarde de euro şi un profit net de 881,56 milioane de lei. Comparativ cu decembrie 2006, afacerile Vodafone au urcat cu 7,04%, în t