Avionul companiei Spanair, care s-a prabusit miercuri pe aeroportul Barajas din Madrid "nu avea forta cand a inceput sa se ridice", a declarat Garzii Civile stewardesa Antonia Martinez, singura care a reusit sa-si salveze viata dintre membrii echipajului - informeaza marti cotidianul spaniol El Pais, consultat de Agerpres.
Aceeasi senzatie ca avionul MD-82 nu reusea sa acumuleze energie suficienta pentru a se ridica au marturisit-o aproape toti supravietuitorii interogati de Garda Civila, intre care si persoane cu experienta, obisnuite sa se deplaseze cu avionul.
Potrivit unor surse ale anchetei, s-ar putea ca, vazand ca MD-82 nu acumula suficienta forta, comandantul aeronavei, Antonio Garcia Luna, sa fi incercat sa renunte la decolare cand deja fusese depasit punctul de la care nu mai era recomandata intoarcerea, asa-numitul V1, si de aceea sa fi actionat sistemul folosit de piloti pentru a opri o nava care incepe sa aterizeze la o viteza de 300 de kilometri pe ora. Acest sistem face ca aerul care intra in turbina sa iasa prin partea din fata si faciliteaza franarea aparatului.
El Pais informa luni ca, bazandu-se pe inregistrarea video a accidentului, anchetatorii au constatat ca aparatul MD-82 al Spanair s-a ridicat deasupra pistei 36L de langa Terminalul 4 depasind cu aproape 500 de metri punctul recomandat pentru decolare.
Avionul de tip MD-82 al companiei Spanair s-a prabusit la 20 august din motive necunoscute, in faza de decolare, pe aeroportul Madrid-Barajas, provocand moartea a 154 de persoane si ranirea altor 18. Acesta este cel mai grav accident aviatic din Spania din ultimii 25 de ani, noteaza France Presse. Avionul companiei Spanair, care s-a prabusit miercuri pe aeroportul Barajas din Madrid "nu avea forta cand a inceput sa se ridice", a declarat Garzii Civile stewardesa Antonia Martinez, singura care a reusit