Cei "cinci mari" din presa scrisa au avut un an in care au contabilizat pierderi - sau au crescut usor -, lucru normal daca ne gandim la investitiile realizate in presa scrisa. Ultimele date de la Ministerul Economiei si Finantelor (MEF), privind bilanturile pe 2007, pastreaza Ringier Romania in pozitia celui mai rentabil grup de print de la noi, insa fara prea mari cresteri din 2006. Al doilea clasat si celalalt "profitabil" din 2007, grupul Voiculescu, a avut un an bun, cu pierderi doar pe "Felicia" si "Tango". Firmele lui Adrian Sarbu inregistreaza, per ansamblu, pierderi considerabile, dar ar putea fi vorba si despre pretul platit pe Pro Sport, despre care s-a spus ca e 7 milioane de euro. Vintu pierde mai putin decat Patriciu conform situatiei firmelor cu bilanturi prezente la Ministerul Economiei si Finantelor, dar situatia Adevarul SA, editorul de pe vremuri al "Adevarului" nu este vizibila, cel putin deocamdata.
Oaia neagra a presei romanesti e in orice caz ziarul "Gandul", care a pierdut 2,2 milioane de euro in 2007, aproape dublu decat in 2006.
Hatisul companiilor de media - precautii metodologice
In afara de Ringier, grupurile de media din Romania isi desfasoara activitatea pe o structura destul de complicata de firme. Grupul Voiculescu, de pilda, include nu mai putin de noua companii, dintre care Grupul Media Camina SA si IX Press SRL nu au cifre la MEF. Clasamentul dupa cifre de afaceri din 2007 al editorilor este urmatorul, in RON, urmat de profitul sau pierderea neta, dupa caz:
Ringier Romania SRL: 188.195.354/28.427.137
Publimedia International (Sarbu): 72.154.443/3.767.345
Editura Intact SRL (Voiculescu): 57.561.014/1.781.740
Catavencu SA (Vintu): 57.527.501/-14.188.277
Edipresse A.S. SRL: 35.286.684/2.924.274
Sanoma Hearst Romania SRL: 33.633.768/127.870
Convergent Media SA (V