» Daca v-ati saturat de "motorizatii" de acum din Bucuresti, sa stiti ca in urma cu 60 de ani lucrurile stateau aproape la fel. "Capitala era un furnicar de motociclete", isi aminteste preotul Gheorghe Cristescu in varsta de 75 de ani, care inca mai are in sange "microbul" din tinerete.
» Preotul povesteste ca si in vremurile respective motociclistii erau la fel de nabadaiosi ca si acum. "Nu era nici unul care sa nu fi fost implicat macar intr-un accident de circulatie", spune batranul.
» De la inceputul anilor '90, motociclistii se aduna in Parcul Herastrau, la intrarea dinspre Arcul de Triumf, pentru a schimba pistoane sau cunostinte de mecanica.
Radu a venit la intalnirea saptamanala a motociclistilor din Herastrau teleghidand o masinuta care merge cu nitroglicerina si alcool. Conduce motorete si motociclete de la 16 ani, dar acum se chinuie sa porneasca jucaria care s-a incapatanat dintr-o data sa taca. Cand si cand intoarce capul spre prietenii sai motociclisti si le completeaza discutia.
Se cunosc foarte bine. Radu vine la aceste intalniri de zece ani, langa "Piatra cracanata", cum numesc ei Arcul de Triumf. Din cate stie, traditia locului este insa cu mult mai veche si se intinde pana in perioada interbelica. "Pasionatii de motociclete veneau tot aici la cate o discutie. Obiceiul a fost intrerupt pe vremea comunismului, cand nu se mai puteau crea grupuri mari fiindca erau percepute ca amenintatoare fata de sistem, iar intalnirile au luat sfarsit. Povestea s-a reluat insa in anii '90", afirma Radu.
Traditionalele adunari de miercuri din Herastrau au mai fost o data in pericol sa fie anulate, pe vremea cand Traian Basescu era primar general al Capitalei. Actualul presedinte a interzis stationarea vehiculelor la intrarea in parc. Interdictia nu a rezistat prea mult, pentru ca motociclistii s-au mobilizat si