Doua canale media complet distincte pana acum, webul si televiziunea, isi vor uni fortele incepand cu anul viitor, transformand telespectatorii in consumatori activi de continut.
Postul tv Widget Channel le ofera telespectatorilor servicii media prin care sa-si verifice e-mailul, sa faca update-uri prin Twitter si sa incarce si imagini de pe Flickr.
Convergenta celor doua lumi va fi posibila dupa ce producatorul de cipuri Intel a incheiat un parteneriat cu Yahoo!, informeaza publicatia britanica The Guardian.
Intel s-a angajat sa produca echipamentul care va functiona incepand cu prima jumatate a anului viitor pe o serie de televizoare digitale din Statele Unite ale Americii.
Widget Channel va avea la baza programe denumite widgeturi (versiuni mai mici si usor de modificat ale unor servicii web), pentru a adauga functii online show-urilor si publicitatii tv.
Spre deosebire de tentativele anterioare de a aduce Internetul pe ecranele televizoarelor, si care insemnau acapararea intregului ecran, Widget Channel anunta ca plaseaza aplicatiile web pe o bara din partea de jos a ecranului.
Jucatorii online sau offline ca Disney-ABC sau eBay au confirmat ca vor fi disponibili sau vor dezvolta aplicatii pe Widget Channel.
Nu toata lumea este la fel de entuziasmata de proiectul Intel - Yahoo!. Analistul Dan Cryan de la Screen Digest e unul dintre cei mai putin impresionati, descriind proiectul ca pe "o versiune conectata la Internet a teletextului, care are o grafica mai frumoasa":
"Nu rezolva o problema esentiala atat timp cat exclude existenta unei tastaturi. Daca nu va putea oferi producatorilor de televizoare o sursa de venit suplimentar care sa li se para atractiva, Widget TV risca sa se scufunde ca un bolovan".
Doua canale media complet distincte pana acum, we