Cele mai importante zece agentii de media au avut anul trecut afaceri de circa 351 mil. euro, suma semnificand de fapt bugetele de publicitate ale clientilor gestionati de acestea.
Astfel, in 2007, cele zece agentii au gestionat aproximativ doua treimi din investitiile totale in publicitate care au fost anul trecut in jur de 500-550 de milioane de euro.
Comparativ, profitul net (format din fee-urile si comisioanele stabilite intre agentii si clienti pentru gestionarea bugetelor) a fost in jurul a 10 mil. euro. Diferenta foarte mare intre cifrele de afaceri si profiturile nete se explica prin faptul ca agentiile de media ruleaza banii pentru publicitate, acestia ajungand in final la diferite companii mass-media.
Cel mai mare volum de business a fost al agentiei Zenith Media care a cumparat spatiu publicitar de 54,5 mil. euro, mai mult cu 50% fata de 2006. Printre clientii importanti ai agentiei se numara ING, Toyota, Ursus Breweries, dar cea mai mare parte a cifrei de afaceri se datoreaza L'Oreal, al treilea investitor in publicitate potrivit Alfa Cont, compania care monitorizeaza investitiile brute in publicitate.
"In 2007 am avut o crestere organica foarte buna, dar si un new business de calitate", afirma recent Maria Tudor, managing director al Zenith Media. Pentru 2008, ea estimeaza o cifra de afaceri mai mare cu 30%. La circa 2 mil. euro diferenta fata de Zenith Media este Universal McCann, divizia de media a McCann Erickson, cel mai mare de grup de comunicare pe piata locala. Compania care inglobeaza serviciile de media si creatie ale grupului condus de Bogdan Enoiu, a avut o cifra de afaceri de 57,8 mil. euro. Dupa cum spune Mihai Trandafir, managerul Universal McCann bugetele de media au valorat anul trecut in jur de
52 mil. euro. Pentru 2008, Trandafir evalueaza cresterea cifrei de afaceri la 40%. Cele mai mari conturi gestionate