Opt vieti spulberate in fractiuni de secunda si sapte oameni schiloditi, unii dintre ei pe viata - acesta este bilantul macabru al accidentelor produse, de la inceputul anului in curs, pe una dintre cele mai nenorocite sosele din judetul nostru si chiar din toata tara. Asa-numitul drum national (DN) 23 Braila - Focsani - de fapt, un drum judetean ce a primit, in urma cu citiva ani, titulatura de "national", fara a beneficia si de o necesara modernizare - este o adevarata capcana pentru soferii imprudenti, care apasa prea mult pedala de acceleratie, ignorind starea deplorabila a carosabilului. Pericolul nu vine atit de la gropile din asfalt care, de bine de rau, sint peticite periodic, cit din denivelarile adinci, ce pot dezechilibra foarte lesne un autovehicul, mai ales daca ruleaza cu viteza neadaptata conditiilor de trafic. Santurile de pe carosabil s-au produs prin fracturarea fundatiei drumului construit in urma cu mai bine de 50 de ani, fiind proiectat pentru un trafic mult mai lejer. Or, daca in anii '50 - '60, pe acolo treceau citeva camioane pe zi, astazi soseaua este frecventata zilnic de zeci de autotrenuri cu gabarit depasit. In plus, soferii acestora circula cu peste 90 km/h, desi limita de viteza impusa pe portiunile de sosea cu probleme este de 60 km/h. Adaugind miile de autoturisme care trec zilnic pe DN 23, dinspre Moldova spre litoral si invers, putem intelege de ce starea acestuia este atit de precara, indeosebi pe tronsonul cuprins intre Braila si satul Corbu Nou, unde nu s-au mai facut reparatii capitale de zeci de ani. De la limita cu judetul Vrancea, pina la Corbu Nou, soseaua a fost modernizata in urma cu trei ani. Lucrarile ar fi trebuit sa inainteze pina la Muchea, insa s-au oprit din lipsa banilor, desi exista proiect si studiu de fezabilitate. In atari conditii, este de neinteles pasivitatea autoritatilor, care intirzie sa aloce fonduri pen