După tergiversări birocratice, parcul industrial din Bănie ar putea primi de la stat aproape 100 hectare destinate noilor investiţii în domeniul componentelor auto Se făcu anul de la
După tergiversări birocratice, parcul industrial din Bănie ar putea primi de la stat aproape 100 hectare destinate noilor investiţii în domeniul componentelor auto
Se făcu anul de la vânzarea uzinei de automobile, şi Craiova încă nu e pregătită pentru atragerea furnizorilor Ford. Până acum, autorităţile centrale se judecară cu cele locale.
La începutul acestei săptămâni, la Craiova a fost pusă din nou pe tapet extinderea parcului industrial de lângă oraş, ca o formulă pentru păstrarea în zonă a investitorilor, în special a furnizorilor uzinei Ford.
"Pe lângă uzina Ford va veni un număr mare de investitori, care trebuie să-şi fixeze afacerile undeva, în Dolj, pe cât posibil. Nu putem să lăsăm firmele să se ducă la voia întâmplării sau să fie speculate, pentru că ei ne spun că terenurile aici sunt chiar mai scumpe ca la New York" - arată preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa.
Oficialul local crede că soluţia rămâne extinderea parcului industrial cu 86 de hectare, amintindu-i premierului Tăriceanu de soluţia adoptată la Cluj, pentru atragerea Nokia. În acel caz, parcul industrial fost extins cu o suprafaţă de 160 hectare, transferată de la Universitarea agricolă.
La Craiova se poate adopta o variantă similară, prin transferarea a 86 de hectare aflate la nord de actualul parc industrial şi administrate acum de staţiunea de cercetare agricolă Şimnic. De asemenea, la vestul parcului industrial s-ar mai putea "găsi" 8 hectare care acum sunt în administrarea unei unităţi de Jandarmerie. De notat că este vorba de terenuri care ar putea fi rapid conectate la reţeaua de utilităţi.
Potrivit lui Ion Prioteasa, premierul Tăriceanu a "păru