In Bucuresti parcarile sunt administrate printr-un intermediar, compania Dalli. Primaria primeste jumatate din incasari. Parcarile publice sunt neamenajate. In principalele orase din provincie inacasarile din taxele de parcare ajung integral in bugetele locale. Ora de parcare costa, in Capitala, 1,5 lei. In Sibiu o zi de parcare costa numai 1 leu. In Bucuresti nu exista automate pentru tichetele de parcare. In Timisoara parcarea poate fi platita prin sms. Capitala a incasat anul trecut 1,5 milioane de euro din parcari. Un oras mult mai mic, ca Timisoara, a incasat 1 milion de euro, tot din parcari.
Primarul Sorin Oprescu a anuntat, la inceputul lunii iulie, ca va rezilia contractul cu compania Dalli. Contractul este inca in vigoare. Potrivit reprezentantilor companiei, contractul nu poate fi reziliat decat in instanta.
O ora de parcare in centrul Capitalei costa 1,5 lei, fiind unul dintre cele mai mari tarifeParcarile administrate de compania Dalli
Foto: Hotnews
practicate in tara. Investitiile facute de companie sunt minime. Fata de alte orase din tara, in Bucuresti nu exista parcometre, tichetele de parcare nu se vand la chioscuri si nu exista alte dispozitive automate de tichetare. In parcari sunt plasatori care incaseaza taxa si dirijeaza masinile spre locurile libere.
Un abonament pe o luna costa 250 lei, de zece ori mai mult decat un abonament de parcare in Iasi, spre exemplu. Compania Dalli are in administrare parcarile publice din capitala in baza unui contract semnat in anul 1995. Prin contract se prevede ca municipalitatea sa primeasca 55,5% din incasarile companiei. Primaria a incasat in 2007 din exploatarea parcarilor de catre Dalli 1,5 milioane de euro.
Parcare rezervata prin SMS in Timisoara
In provincie primariile au preferat sa infiinteze servicii proprii sau chiar companii prin care