Ministerul de Interne al Marii Britanii vrea sa implice postul de televiziune BBC, prevum si alte institutii media intr-un razboi de propaganda impotriva "brand-ului al-Qaida", se arata intr-un document secret al oficialilor britanici.
Documentul arata ca expertii in lupta impotriva terorismului intentioneaza sa valorifice canalele new media, pentru a transmite mesaje prin intermediul forumurilor de pe Internet, in cursul acestei campanii, informeaza publicatia britanica The Guardian in editia electronica.
Strategia este condusa de Unitatea de Cercetare, Informare si Comunicare (research, information and communication unit - RICU), creata anul trecut de ministrul de Interne John Reid, pentru a contracara propaganda facuta de al-Qaida.
Campania Executivului britanic porneste de la premisa ca puterea al-Qaida a intrat intr-un declin, pe plan international, si poate deveni si mai vulnerabila, daca sunt dezvaluite atrocitatile comise de membrii acestei organizatii teroriste si daca se pune accent pe faptul ca persoane cu mare credibilitate, in special clerici, resping crezul al-Qaida.
Unitatea de propaganda a Guvernului aduna materiale pentru a viza vulnerabilitatile organizatiei teroriste sub trei aspecte: faptul ca al-Qaida isi pierde din sustinere, ca "nu sunt eroi si nu detin raspunsurile" si ca "iti vor face rau tie, tarii tale si stilului tau de viata".
Documentul secret arata ca aceasta campanie de propaganda va folosi infrangerile al-Qaida in Irak si Afganistan, pentru a sublinia ca organizatia terorista nu mai reprezinta o amenintare la nivel global.
Mai multe articole aparute in presa din zona araba, nord-africana, precum si stiri din New York Times, The Observer, Newsweek ori de pe site-uri americane si britanice au fost reunite in "materialul" dezvaluit de The Guardian.