Denumirea se scrie PR, (public relations), este de origine americana, denumeste o meserie din domeniul comunicarii si se realizeaza in doua sensuri.
In traducere inseamna Relatii Publice si nu este o meserie tocmai noua, daca ne gandim ca din cele mai vechi timpuri au exista persoane, precum Ioan Botezatorul despre care se spune ca ar fi fost omul de imagine al lui Iisus.
Ce sunt totusi, relatiile publice?
Termenul are cateva sute de definitii, dar in general este recunoscut faptul ca relatiile publice presupun stabilirea unor relatii mutual profitabile cu diverse grupuri de oameni. Trebuie uitata gandirea ca el se adreseaza unor mase intregi de oameni, in vederea celei care vede opinia publica si populatia impartita in mai multe segmente. Specialistul in relatii publice trebuie sa cunoasca o sumedenie de metode si instrumente specifice care se pot aplica separat sau combinate si sa aiba acel fler absolut necesar pentru a sti ce si cum sa le selecteze.
Ce calitati se cer unui PR?
Un bun PR trebuie sa fie un scriitor talentat ca sa poata utiliza stiluri diferite pentru realizarea materialelor, sa fie convingator, sa stie sa vorbeasca foarte bine, sa fie obiectiv, rezistent la stres. Trebuie sa aiba o relatie foarte buna cu reprezentantii mass-media, cu partenerii, cu furnizorii, clientii companiei. Specialistul in relatii publice gandeste campaniile de comunicare, el coordoneaza organizarea evenimentelor si implementeaza strategiile de relatii publice. Un bun PR trebuie sa fie diplomat, sa aiba bun simt, sa fie mana dreapta a directorului, presedintelui. Sa nu fie incapatanat si arogant, dar sa fie tolerant, stabil si dornic de perfectionare profesionala permanenta. PR trebuie sa fie creativ, sa rastoarne paradigme, moduri de gandire. Sa fie capabil sa gaseasca asocierea la momentul oportun. E mult?
Denumirea se scrie PR, (public rel