Euro NCAP lucreaza la un nou sistem de rating, care va tine cont si va recompensa gradul total de siguranta al unei masini. Gradul maxim de cotare al noului sistem va fi tot de cinci stele, insa va reflecta in acelasi timp siguranta oferita atat ocupantilor adulti sau copii, precum si pietonilor.Nevoia acestei noi modalitati de cotare este justificata de faptul ca in dorinta de a atrage cati mai multi clienti, majoritatea constructorilor auto isi propun sa obtina un punctaj cat mai mare pe
Euro NCAP lucreaza la un nou sistem de rating, care va tine cont si va recompensa gradul total de siguranta al unei masini. Gradul maxim de cotare al noului sistem va fi tot de cinci stele, insa va reflecta in acelasi timp siguranta oferita atat ocupantilor adulti sau copii, precum si pietonilor.
Nevoia acestei noi modalitati de cotare este justificata de faptul ca in dorinta de a atrage cati mai multi clienti, majoritatea constructorilor auto isi propun sa obtina un punctaj cat mai mare pentru siguranta pasagerilor adulti ai masinilor, neglijand in acest mod siguranta ocupantilor copii, dar mai ales siguranta pietonilor.
Noul sistem de rating va tine cont si de potentialul tehnologiilor de asistare a soferului, precum sistemul de control al stabilitatii masinii. De asemenea, in cadrul sistemului de rating ce va fi introdus anul viitor, siguranta ocupantilor adulti va fi cotata si in functie de rezultatele obtinute de masini la impactul din spate, care poate produce vatamari grave la nivelul coloanei cervicale a pasagerilor.
Primele rezultate pentru vehiculele testate in concordanta cu noul sistem de rating vor fi facute publice in luna februarie 2009. De asemenea, spre sfarsitul acestui an, Euro NCAP va publica detalii suplimentare cu privire la testul coliziunii din spate a masinilor.
"Sunt incantat de faptul ca tot ma