După ce a înmånat unei agenţii romåneşti cel mai important premiu european de PR, preşedintele juriului Sabre Awards destăinuie revistei Capital secretele PR-ului în era Web 2.0 şi ascensiunea pieţei locale. Capital: Ce părere aveţi despre creşterea pieţei romåneşti de relaţii publice? Paul Holmes: Sunt impresionat de viteza cu care PR-ul a devenit o disciplină sofisticată în majoritatea pieţelor est-europene. Cred că a fost o sete incredibilă de informaţ
După ce a înmånat unei agenţii romåneşti cel mai important premiu european de PR, preşedintele juriului Sabre Awards destăinuie revistei Capital secretele PR-ului în era Web 2.0 şi ascensiunea pieţei locale.
Capital: Ce părere aveţi despre creşterea pieţei romåneşti de relaţii publice?
Paul Holmes: Sunt impresionat de viteza cu care PR-ul a devenit o disciplină sofisticată în majoritatea pieţelor est-europene. Cred că a fost o sete incredibilă de informaţie. Calitatea lucrărilor care au fost trimise la premiile SABRE a fost absolut uimitoare. Cred că am ajuns deja în punctul în care cele mai bune agenţii de PR din Romånia sunt la fel de bune ca unele agenţii de top din Londra, New York, Frankfurt sau Stockholm. Industria de aici este încă mică. Am văzut estimări că întreaga piaţă de PR este de 25 - 30 de milioane de euro. În Germania, sunt firme care fac singure într-un an 25 de milioane de euro. Este încă mult loc de creştere. Dacă nu ar fi un conflict de interese, probabil aş investi aici.
Capital: Cånd vom vedea în Romånia multinaţionalele din PR?
Paul Holmes: Probabil că vor veni pe rånd, în următorii cinci ani. Aş fi foarte surprins dacă nu vor fi toţi aici. Unii vor cumpăra agenţii locale, alţii îşi vor înfiinţa propriul birou. Dar cred că toată lumea va veni pentru că Romånia este o piaţă în creştere. Cred că întreaga Europă de est este în creştere şi foarte interesantă pentru