Bloggerii romani ies incet-incet din copilarie si se maturizeaza pe piata media, inaintarea in varsta si experienta obligandu-i la cautarea de resurse financiare, nu numai de surse de informare.
Publicitatea online, cu ramificatiile ei de e-marketing, agentii, brand manageri si copy writeri, cauta sa cucereasca si blogosfera.
Bloggerii pot sa castige un ban cinstit, nu doar sa dezvaluie stiri-bomba, uneori la adapostul anonimatului, alteori pentru ca autocenzura ii amuteste in redactiile care ii platesc.
Blog-urile romanesti se afla intr-o puternica ascensiune: ziaristi, oameni politici sau scriitori si-au creat blog-uri, spatii unde dau replici acuzatiilor, isi povestesc amintiri de vacanta ori isi diseca angoasele, expunandu-se comentariilor internautilor.
Nu de putine ori, de pe blog-uri pornesc adevarate scandaluri de presa, televiziunile si ziarele preluand pentru zile intregi dezvaluirile de cateva randuri de pe un blog, daca ar fi sa amintim aici cel mai recent caz, al expozitiei "poneiului roz cu svastica" de la New York, subiect pornit de pe blog-ul lui Andrei Badin.
Nu se cunoaste o cifra oficiala, unanim acceptata, a numarului blog-urilor romanesti, dar unele estimari indica un numar de aproximativ 35.000 de blog-uri, din care numai o treime sunt active.
Banipepost.com, bani pentru bloggerii romani
De curand, a aparut in Romania un nou serviciu de publicitate pentru blog-uri. BaniPePost.com a fost lansat de Everest iTech Ltd din Canada impreuna cu Netpress Consulting din Romania.
Razvan Serbu, directorul general al Netpress Consulting, este de parere ca "cei care spuneau pana ieri pe blog-ul lor ca si-au cumparat un nou telefon celular ultraperformant pot face de azi acelasi lucru fiind platiti pentru asta", dupa cum sustine intr-un comunicat remis Ziare.com. @N