Romtelecom a inregistrat in primele sase luni ale acestui an pierderi operationale de 16,1 milioane euro, fata de un profit operational de 25,8 milioane euro in perioada similara a anului trecut, potrivit rezultatelor afisate joi de grupul elen Ote. Numarul liniilor de telefonie fixa a scazut cu 3% fata de prima jumatate a lui 2007, pana la 2,9 milioane linii fixe, dar rata deconectarilor de la serviciile de voce a fost mai mica, tinand cont ca la data de 30 iunie a anului trecut numarul liniilor de telefonie era in scadere cu 18% fata de perioada similara din 2006. Directorul executiv al Romtelecom, Yorgos Ioannidis, estimeaza intrarea pe profit sigur abia in 2010.
In primele sase luni din acest an, venituruile Romtelecom au crescut usor cu 0,7% pana la 442,4 milioane euro, veniturile generate de noile servicii (Internet broadband, date pentru segmentul de business, TV) reusind sa compenseze scaderea veniturilor din telefonia fixa traditionala.
Peste 500.000 clienti atat la ClickNet cat si la Dolce
Astfel, numarul de clienti atat pentru serviciile de TV prin satelit (Dolce), cat si pentru ADSL (Clicknet) a depasit jumatate de milion. Numarul de utilizatori Dolce a ajuns la 528.000 clienti, de doua ori mai mult decat in perioada similara din 2007, iar numarul utilizatorilor ClickNet a ajuns la 505.000, de trei ori mai mult decat in aceeasi perioada a lui 2007, conform datelor OTE. Pentru acest an, compania tinteste peste 700.000 de clienti in cazul ambelor servicii.
Profit operational inainte de depreciere si amortizare in scadere cu 24,5%
In perioada mentionata, profitul operational inainte de depreciere si amortizare (OIBDA) al Romtelecom a ajuns la 124,3 milioane euro, in scadere cu 24,5% fata de primele sase luni din 2007. Oficialii Romtelecom pun acest rezultat pe seama lansarii de noi servicii, a procesului