Speriaţi de preţurile mari, mulţi oameni şi-au schimbat planurile de vacanţă sau au rămas acasă Europa, cea mai mare piaţă turistică din lume, cu venituri anuale de 316 miliarde de
Speriaţi de preţurile mari, mulţi oameni şi-au schimbat planurile de vacanţă sau au rămas acasă
Europa, cea mai mare piaţă turistică din lume, cu venituri anuale de 316 miliarde de euro, resimte efectele creşterii inflaţiei, ale scumpirii petrolului şi încetinirii economiei.
Marc des Bouillons întins într-un şezlong, cu o carte în mână, înconjurat de femei în bikini, standuri de îngheţată, un dj care pune muzică de sezon şi copii alergând de colo-colo.
Pare o imagine perfectă de vacanţă, dar nu este vorba decât despre o seară petrecută pe unul dintre malurile Senei, după serviciu. Acesta este substitutul unei vacanţe adevărate pentru care au optat mulţi parizieni în nişte vremuri tulburi pentru buzunarele lor, relatează Associated Press.
Americanii şi japonezii au ocolit UE
Este încă devreme pentru a trage linie şi pentru a spune cum se va încheia sezonul de vară pentru industria turismului european, dar multe organizaţii de profil din Franţa spun că anul acesta oamenii şi-au făcut rezervările mai târziu ca niciodată, iar promoţiile au fost la mare căutare.
Deşi rata de ocupare a hotelurilor s-a menţinut peste vară, sindicatele industriei hoteliere estimează că vânzările în baruri şi în restaurante au scăzut cu 20-30%, în funcţie de regiune.
În Italia, asociaţia de profil Federturismo estimează că anul acesta gradul de ocupare a hotelurilor va fi cu 6% mai mic. "Cel mai puternic afectate sunt oraşe precum Roma, Florenţa şi Veneţia", spune preşedintele grupului operatorilor hotelieri, Bernabo Bocca, citat de "Financial Times".
În timp ce unii raportează o scădere a numărului de turişti japonezi şi americani cu 25%, remarcă în ace