Piata publicitatii in Romania va creste cu 23-24% in 2008, mai lent decat in 2007, cand s-a inregistrat o crestere de 32%, procesul de incetinire urmand sa continue in urmatorii 5-7 ani, cand Romania se va alinia la ritmul de crestere al pietelor vest-europene, de 5-8%, potrivit "Media Fact Book 2008", studiu publicat, joi, de Initiative Romania. Dintre toate canalele, internetul va inregistra, si anul acesta, cea mai accelerata crestere, in timp ce sporul canalului dominant, televiziunea, este mai mic decat anul trecut.
Informatia pe scurt:Cheltuielile nete pe publicitate in 2008 se vor ridica la 593 de milioane, fata de 486 milioane in 2007;Televiziunea ramane canalul dominant, urmand sa atraga 66% din totalul veniturilor din publicitate;Internetul inregistreaza in continuare cea mai rapida crestere;Presa scrisa isi mentine performantele, in special, multumita alegerilor programate in 2008;Alexandra Olteanu, buying director Initiative Romania: "A fost o vara foarte slaba in ce priveste loadingul de publicitate comparativ cu restul verilor si cu toate astea TV-ul a ramas lider de publicitate".
Potrivit lui Octavian Popescu, managing director Initiative Romania, "perspectivele pentru semestrul II al acestui an indica mai mult decat precautie, lucru in masura sa induca niste frisoane in piata noastra de media".
Cheltuielile nete in 2007 si 2008, conform evaluarilor Initiative Romania (milioane euro):
Total: 486 (2007) / 593 (2008)TV: 310 (2007) / 383 (2008)Presa scrisa: 79 (2007) / 87(2008)Radio: 30 (2007) / 38 (2008)OOH clasic: 50 (2007) / 59 (2008)OOH digital: 3 (2007) / 4,5 (2008)Indoor: 5 (2007) / 6,5 (2008)Internet/Cinema 9 (2007) / 15-16 (2008)
Principalele evolutii din 2007
Peisajul media a fost caracterizat, intre altele, de inflatia preturilor pentru spatiul publicitar, cresterea numarului de advertiseri, fragmentare