Piata de adezivi are un ritm de crestere de 30-40% pe an, doar pe segmentul mortarelor uscate fiind estimata pentru urmatorii patru ani o majorare de peste 70%. In acest context, principalii jucatori la nivel national investesc masiv in dezvoltarea unor u
Piata romaneasca a sistemelor de zidarie uscate, in care adezivii au o pondere de peste 50%, va ajunge in anul 2011 la aproximativ 600 de milioane de euro, dupa ce anul trecut valoarea acesteia a atins nivelul de 250 de milioane de euro la un volum de aproximativ 1,3 milioane de tone.
Din totalul vanzarilor realizate anul trecut pe aceasta piata, segmentul rezidential reprezinta o pondere de peste 60%, diferenta fiind acoperita de produsele comercializate pentru centrele comerciale, hoteluri, imobile de birouri sau showroom-uri auto. In conditiile in care piata constructilor va avea in acest an un ritm de crestere de 20-30%, iar deficitul de locuinte la nivel national este in prezent de un milion de unitati, strategia producatorilor de adezivi si tencuieli este de a creste capacitatile proprii de productie prin investitii in construirea unor noi fabrici.
Henkel Romania, cel mai mare jucator de pe piata locala, a deschis in toamna anului trecut, la Campia Turzii, cea de-a doua fabrica, majorandu-si capacitatea totala de productie de la 250.000 de tone la aproximativ 450.000 de tone de adezivi anual.
Divizia Adezivi a Henkel Romania va demara anul acesta o alta investitie de aproximativ 10 milioane de euro intr-o noua fabrica, situata in nord-estul tarii, care va avea o capacitate de productie de 200.000 de tone de adezivi pe an, similara cu cea de la Campia Turzii. Henkel mai detine in prezent o unitate de productie de adezivi in Bucuresti, cu o capacitate de 250.000 de tone pe an.
?Anul acesta vom continua investitiile in noi capacitati de productie si vom diversifica portof