Gigantul american DuPont, cu afaceri anuale de circa 30 de miliarde de euro, si-a concentrat tot mai mult activitatile pe piata europeana, si in special pe piata est-europeana, fiind incluse aici si Romania, Turcia si Rusia. In prezent peste 10% din van
Criza financiara din SUA a afectat principalele industrii pe care activeaza DuPont, respectiv materialele de constructii, industria auto si agricultura, iar in aceste conditii grupul si-a reorientat investitiile catre Europa Centrala si de Est pentru a-si acoperi pierderile.
"In urmatorii 15-20 de ani, tarile din regiunea ECE vor inregistra cresteri economice peste media europeana. Spre exemplu, in 2008 estimam o crestere a vanzarilor in regiunea ECE de 25%, si este posibil ca pe piata romaneasca cresterea sa depaseasca acest nivel", a declarat Harmut Reinke, directorul DuPont pentru Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa.
In primul trimestru al anului 2008, divizia DuPont din Romania a inregistrat o crestere a vanzarilor de 57%, consemand cea mai mare crestere din regiunea ECE. In aceeasi perioada, compania a raportat o crestere a vanzarilor de 45% in Ungaria, de 40% in Polonia, de 32% in Slovacia si de 25% in Cehia, acestea fiind principalele piete din regiune pe care compania americana opereaza. Reprezentantii DuPont nu au dorit sa faca publica valoarea vanzarilor inregistrata in primul trimestru pe piata romaneasca.
Spre exemplu, industria auto din Europa Centrala si de Est este extrem de bine reprezentata, majoritatea statelor din regiune detinand importante capacitati de productie : Polonia produce masini pentru Fiat, Ford, General-Motors si Toyota, in timp ce Cehia este producatorul unei marci autohtone de renume, Skoda, iar pe langa aceasta mai detine fabrici de productie si pentru compania franceza Peugeot-Citro?n si japonezii de la Toyota, in timp ce in Ro