Distribuitorii de materiale de constructii si retelele de bricolaj vor continua sa inregistreze cresteri ale businessului in urmatorii cinci ani datorita extinderii retelelor de magazine si majorarii consumului, urmand ca ulterior vanzarile sa intre intr-
Jucatorii de profil au inregistrat in primul semestru majorari de circa 20-30% ale vanzarilor datorita proiectelor imobiliare incepute in anii trecuti si derulate in prima parte a anului. Insa incepand cu 2009 ar putea aparea primii nori negri asupra consumului de materiale de constructii.
"Numeroasele proiecte de investitii anuntate pe piata imobiliara ne indreptatesc sa credem ca piata de distributie a materialelor de constructii va continua sa creasca. In ceea ce priveste piata de do-it-yourself pana in anul 2015 este de asteptat sa se produca o saturare la nivelul acoperirii geografice, insa, cu siguranta, va fi nevoie de o permanenta imbunatatire a conceptului si a ofertelor pe piata", afirma reprezentantii companiei Dedeman din Bacau, care are in prezent o retea de
12 magazine.
Compania are in plan extinderea retelei actuale cu circa 3-4 magazine in fiecare an, urmand sa ajunga pe termen lung la 30 de centre comerciale. Daca luam in calcul o investitie medie de 10 milioane de euro intr-un magazin, valoarea totala alocata extinderii retelei Dedeman ar putea ajunge la circa 190 de milioane de euro in urmatorii ani. "Planul investitional al companiei prevede extinderea retelei actuale cu 3-4 magazine pe an, pe termen mediu urmarindu-se acoperirea zonei de sud a tarii, iar pe termen lung sa avem 30 de magazine", spun oficialii Dedeman.
Suma totala alocata investitiilor pentru anul acesta este de 47 milioane de euro, cu 12 milioane mai ridicata decat bugetul anuntat la inceputul lui 2008. "Din suma totala au fost deja investite 20 milioane de euro in terenuri si 15 milioan