Publicitatea online va continua sa creasca in acest an, chiar daca o va face intr-un ritm mai lent decat in 2007, si va deveni al treilea cel mai popular mediu si instrument de publicitate dupa televiziune si presa scrisa, detronand radio-ul, arata datele furnizate de compania Carat, parte a grupului Aegis.
Cresterea lenta pe care o va afisa publicitatea online atat in 2008, cat si in urmatorul an, se datoreaza, in mare parte, si nivelului economic din ce in ce mai scazut care se regaseste in tari importante, cum sunt Statele Unite, Marea Britanie, Spania si China.
Prognoza celor de la Aegis vine la doar doua luni de cand rivalul sau, Publicis Group, a anuntat prin compania de cercetare pe care o detine, ZenithOptimedia, ca publicitatea online se va mari in acest an intr-atat cat sa depaseasca spatiul radiofonic.
Estimarile facute de Carat nu reprezinta o noutate, intrucat cele mai multe radio-uri incearca in ultimul timp o schimbare majora in ceea ce priveste publicitatea. Acelasi lucru se intampla si cu cel mai mare radio din Marea Britanie, precum si cu trusturile de presa care se afla deja in perioada restructurarilor si a rebranduirilor, cele mai multe dintre acestea trecand din mediul traditional in cel online pentru a reduce costurile.
“Este evident faptul ca problemele economice care afecteaza business-urile din intreaga lume au, implicit, un impact destul de mare asupra modului in care agentiile de publicitate isi cheltuie banii. De asemenea, este de remarcat faptul ca Statele Unite si Marea Britanie, care sunt doua dintre tarile care investesc cel mai mult in publicitate in regiunile din care fac parte, afiseaza micsorari in bugetele de advertising”, a declarat Jerry Buhlmann, director executiv al grupului Aegis Media.
In tarile cu economii in curs de dezvoltare, cum sunt cele din Europa de Est, Asia si America Latina, publi