Se poarta bronzul pe meleaguri straine - cel putin asta e „moda“ anului atestata de datele Asociat iei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT). Potrivit acestora, numarul turistilor care au plecat in strainatate a crescut cu pana la 25%, fata de anul trecut. Daca in topul destinatiilor s-a aflat tot Grecia, la fel ca in ultimii ani, de cea mai mare crestere s-a bucurat Turcia, destinatia pe care au marsat multi operatori.
Desi se mentine inca in fruntea clasamentului locurilor preferate de romani pentru vacanta, cel mai mare perdant al sezonului este Bulgaria, care „scade incet, dar sigur“, in favoarea altor destinatii. „Este ultimul an cu cresteri spectaculoase - treptat, piata se asaza si numarul turistilor nu va suferi variatii la fel de mari“, estimeaza Traian Badulescu, purtator de cuvant ANAT.
Cele mai multe surprize le-a oferit Turcia: s-a vandut excelent, dar nu asa cum se asteptau unii operatori. Astfel, cei care au vandut Antalya alaturi de alte destinatii au avut succes, in timp ce agentii care au umblat cu sacul dupa „pomul laudat“, adica au mizat excesiv pe acesta destinatie, au fost dezamagiti.
Integral in EvZ. Se poarta bronzul pe meleaguri straine - cel putin asta e „moda“ anului atestata de datele Asociat iei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT). Potrivit acestora, numarul turistilor care au plecat in strainatate a crescut cu pana la 25%, fata de anul trecut. Daca in topul destinatiilor s-a aflat tot Grecia, la fel ca in ultimii ani, de cea mai mare crestere s-a bucurat Turcia, destinatia pe care au marsat multi operatori.
Desi se mentine inca in fruntea clasamentului locurilor preferate de romani pentru vacanta, cel mai mare perdant al sezonului este Bulgaria, care „scade incet, dar sigur“, in favoarea altor destinatii. „Este ultimul an cu cresteri spectaculoase - treptat, piata se asaza si numa