Piata de curierat locala s-a dovedit a fi profitabila pentru marii jucatori in 2007, marja medie de profit a pietei fiind de circa 15%, in conditiile in care la nivel international aceasta marja nu depaseste 5-10%, companiile bazandu-se pe volume.
“Tendinta generala este de scadere a marjelor de profit din industrie. Daca in 2007 puteam vorbi de marje de 15-20 %, in 2008 cazurile in care s-ar depasi 10% vor fi rare. Anumite companii deja nu mai obtineau profit si au fost sau sunt nevoite sa ia diferite decizii in ceea ce priveste business-ul lor”, a declarat, pentru Wall-Street, Octavian Badescu, secretar general al AOCR (Asociatia Operatorilor de Curierat din Romania).
Principalii factori enuntati de Badescu privitor la tendinta descrescatoare a acestor marje sunt cresterea costurilor cu forta de munca, cresterea costurilor combustibilului si scaderea productivitatii din cauza traficului din ce in ce mai aglomerat si a infrastructurii rutiere deficitare.
“Combustibilul este o componenta importanta in structura de costuri ale unei companii de curierat. Ponderea in costuri variaza de la companie la companie, in functie de marimea acesteia, insa, estimativ, procentul se situeaza undeva intre 5% si 15%”, mai afirma reprezentantul AOCR.
TNT Romania, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata interna, a realizat in 2007 un profit in valoare de 5,6 mil. de euro (18,8 mil. lei) dintr-o cifra de afaceri de 33,3 mil. de euro (111,1 mil. lei). Marja de profit a fost conform cifrelor de mai sus de 17%, in crestere usoara fata de anul precedent cand compania inregistrase o marja de profit de 14,7%. In 2006, TNT Romania obtinuse un profit de 4 mil. euro (14,2 mil. lei) dintr-o cifra de afaceri de 27,2 mil. euro (95,9 mil. lei).
Marja de profit a DHL Romania a fost cu 5% mai scazuta decat a competitorilor de la TNT, ajungand anul trecut la