Investiţiile programate în Arad şi Timişoara ţintesc piaţa de consum Centrele comerciale răsar ca ciupercile. Zece mall-uri cu magazine, cinematografe, săli de sport, dar şi cu birouri
Investiţiile programate în Arad şi Timişoara ţintesc piaţa de consum
Centrele comerciale răsar ca ciupercile. Zece mall-uri cu magazine, cinematografe, săli de sport, dar şi cu birouri de clasă A sau apartamente vor apărea până în 2011.
Valoarea totală a investiţiilor în mall-uri, pentru zona de vest, se apropie de un miliard de euro. Cele mai multe centre comerciale vor fi ridicate la Arad, însă proiectele cele mai complexe şi costisitoare vor apărea pe piaţa timişoreană.
Mall-uri din Europa, copiate în vest
Nivelul de trai ridicat, salariile tot mai mari, pofta de consum au creat un exod al bănăţenilor spre Szeged, Budapesta, Viena, Pandorf, Praga, cu scopul de a câştiga maratonul de shopping. Marii investitori profită de această tendinţă de consum şi vin cu proiecte similare celor din străinătate.
Cea mai mare concentrare de magazine va fi în Arad, unde, pe un bulevard de cinci kilometri, vor fi construite cinci astfel de proiecte, ale căror valori încep de la 50 de milioane şi ajung la 300 de milioane de euro. La Timişoara vor fi ridicate patru mall-uri, iar Iulius Mall va fi extins.
Magazine în buza apartamentelor
Fiecare proiect de mall care urmează să fie construit are cel puţin două componente: zona comercială şi zona rezidenţială, iar în unele cazuri investitorii au gândit şi o parte cu birouri de clasă A. În trei ani, vor fi daţi spre închiriere, în vest, peste 200.000 de metri pătraţi.
Arhitectul şef din Timişoara, Sorin Ciurariu, a spus că piaţa va absorbi cu succes toate noile mall-uri. "Consumul e foarte mare. Concentrarea comerţului în centre crează un vad şi mai mare. Repartizarea acestor proiecte în anumite