Ford şi-a mărit săptămâna aceasta portofoliul de modele prin lansarea unui SUV compact cu tracţiune faţă sau integrală. Sursa: Ford
1 /.
Amatorii de SUV-uri compacte dispun din această săptămână de încă o opţiune. Ford a lansat în România modelul Kuga, care oferă chiar şi o versiune 2x4, ideală pentru cei care doresc doar să-şi impresioneze vecinii cu un „jeep“ nou-nouţ, fără costurile suplimentare impuse de trac- ţiunea integrală.
Cel mai ieftin Ford Kuga cu tracţiune faţă costă 24.217 euro. Versiunea 4x4 poate fi achiziţionată contra sumei de 26.954 de euro. Toate preţurile indicate includ TVA. Procesul de stabilire a versiunii preferate trebuie că e unul dintre cele mai simple, singura necunoscută, după alegerea numărului de roţi care pun puterea motorului pe asfalt, fiind echiparea - Trend (de bază) sau Titanium. Deocamdată sunt disponibile un singur motor (2.0 TDCi) şi o unică transmisie (manuală, cu şase rapoarte).
Concurenţă de clasă
Kuga plasează în sfârşit Ford pe harta unui segment deopotrivă aglomerat şi foarte dinamic în România. Pentru a vă face o idee despre concurenţa cu care se va confrunta noul model, dar şi despre poziţionarea sa, trebuie spus că Ford Kuga (4,44 x 1,84 x 1,67 metri - L x l x h) este mai mare ca Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson ori Toyota RAV4, aproximativ cât Volkswagen Tiguan, SsangYong Actyon şi Renault Koleos (care urmează a fi lansat la noi în ţară luna viitoare), dar evident mai compact decât Mazda CX-7, Nissan X-Trail sau Honda CR-V.
Benzina nu e o variantă
Singurul motor disponibil este cunoscutul turbodiesel 2.0 TDCi. Unitatea se distinge în primul rând graţie consumului de motorină (6,3 l/100 km în regim mixt) şi emisiilor de CO2 (165 g/km) reduse declarate de producător. Sprintul 0-100 km/h (10,6 secunde) şi viteza maximă (182 km