Piata centrelor comerciale devine treptat una a retailerilor, care se gasesc in situatia sa aleaga mallurile in care vor sa intre, dupa ce in urma cu scurt timp nevoia acestora de spatii comerciale moderne a determinat dezvoltatorii sa inceapa o goana a c
O serie de retaileri nu au avut rezultatele financiare scontate in interiorul unor centre comerciale, astfel ca alegerea viitorului mall pentru deschiderea unui magazin va fi analizata mult mai riguros. "Semnalele ca o serie de proiecte din afara Bucurestiului nu au succesul scontat au determinat o serie de retaileri sa-si reconsidere politica de expansiune. (...) Pot spune ca nu dormeam foarte bine pana am ajuns ca la Arad sa avem contracte semnate pentru mai mult de 50% din suprafata mallului, cu ancore puternice precum Cinema City sau Billa", declara recent intr-un interviu Michael Israeli, managing director si actionar al firmei Atrium Centers, care are in dezvoltare patru centre comerciale pe piata locala.
Afirmatia reflecta si mai bine faptul ca dezvoltatorii au ajuns in situatia sa "alerge" dupa chiriasi pentru a-i convinge ca au cel mai bun proiect, in conditiile in care multe orase din tara si chiar zone din Capitala sunt supra-aglomerate de proiecte aflate in faze incipiente.
Iar atragerea celor mai buni chiriasi nu este doar unul dintre factorii cei mai importanti care determina rezultatele bune ale unui centru comercial, ci si o conditie esentiala pentru obtinerea unei finantari bancare, absolut necesare pentru majoritatea dezvoltatorilor de pe piata.
Reprezentantii unuia dintre cei mai importanti jucatori de pe piata de fast-food - lantul de restaurante Kentucky Fried Chicken (KFC) - declarau recent ca
activitatea lor nu se va rezuma la extinderea in centre comerciale, desi acestea au reprezentat interes crescut pana in prezent.
"Este adevarat ca in ul