Potrivit estimarilor producatorului de cafea Strauss Grup, prezent pe piata romaneasca cu brandul Elita, romanii cumpara intr-un an cafea in valoare de peste 250 milioane euro, mai mult cu 6-7% fata de anul anterior. In aceste conditii, se poate spune ca in-tr-o luna romanii cumpara cafea de 20,8 milioane euro si de 694.444 euro intr-o singura zi, fara a lua in calcul insa consumul de cafea din cafenele, restaurante si alte locatii din afara locuintei proprii.
"Piata romaneasca a cafelei a fost estimata la 250 milioane euro, insa valoarea ar putea fi mai mare, intrucat nu exista cifre exacte cu privire la consumul de cafea «away from home» (in afara locuintei proprii)", a declarat Matanya Schwartz, managerul Strauss Romania. Acesta spune ca in ultimii ani piata romaneasca a cafelei a crescut cu 6-7% pe an. "In ultimii cinci ani rata de crestere a consumului de cafea s-a diminuat de la un nivel de doua cifre pana la 6%, insa piata cafelei consumata in afara casei creste intr-un ritm mult mai alert", spune reprezentantul Strauss Romania. Ca tendinta de consum, romanii prefera cafeaua neagra (prajita si macinata), in general consumam o singura ceasca pe zi, preparata la ibric, conform cercetarilor de piata.
Integral in Romania libera. Potrivit estimarilor producatorului de cafea Strauss Grup, prezent pe piata romaneasca cu brandul Elita, romanii cumpara intr-un an cafea in valoare de peste 250 milioane euro, mai mult cu 6-7% fata de anul anterior. In aceste conditii, se poate spune ca in-tr-o luna romanii cumpara cafea de 20,8 milioane euro si de 694.444 euro intr-o singura zi, fara a lua in calcul insa consumul de cafea din cafenele, restaurante si alte locatii din afara locuintei proprii.
"Piata romaneasca a cafelei a fost estimata la 250 milioane euro, insa valoarea ar putea fi mai mare, intrucat nu exista cifre exacte cu privire la