Sex Pistols, REM, Iron Maiden, Pro Pain, Exodus, Carcass, Die Artze, Transglobal Undergroundşi Natasha Atlas au evoluat la Budapesta, în cel mai mare festival din Europa Anul acesta m-am bucurat doar de o parte din festivalul Sziget din Budapesta, singurul meu regret fiind acela de a nu îi revedea pe cei de la Iron Maiden, pe care îi savurasem la Bucureşti. Regretul mi s-a şters cînd am ajuns pe insulă: amicii români, norocoşii care au fost acolo de la început pînă la sfîrşit, spun că Iron Maiden n-a fost „chiar ca la Bucureşti“ – un mic orgoliu că trupa şi-a consumat toată energia la noi acasă. Vineri, 15 august: lume multă, lume pestriţă şi, mai ales, coafuri de toate felurile. Headliner-i pe scena mare sînt legendarii Sex Pistols. Intru rapid în atmosferă şi-mi fac programul în drum spre scena Metal Hammer, unde performau nemţii de la Lacrimas Profundere, un gothic ritmat cu influenţe power. Sunet bun, 10 la prestanţă. Pe scena mare sînt în plin spectacol Die Artze, punkerii care au făcut istorie în Germania. Par în formă, au mare poftă de cîntat, savurez două piese, apoi aleg World Music Stage, unde fuseseră anunţaţi Transglobal Underground şi Natasha Atlas. Sună foarte bine, în nota obişnuită, confirmă (iar şi iar) că sînt una dintre cele mai reuşite combinaţii din muzica de azi. Pasul grăbit şi urechea ciulită devin obişnuinţă la Sziget. Fac slalom printre crestele de diferite culori şi încerc să-mi găsesc un loc cît mai bun la scena mare, pentru că Sex Pistols înseamnă mai mult show decît muzică pură, sînt un spectacol vizual mai mult decît un spectacol sonor. Începe. Vremurile bune ale trupei sunt de mult apuse, cu ele şi priceperea de a face publicul să vibreze. Nu mă aşteptam nici să rupă scena în două, să arunce cu microfoane în public, însă rămîn cu o impresie ciudată, pe care mi-e imposibil să o alung, că pe scenă văd trei funcţionari publici p