Promisiuni: 715 km de centuri ocolitoare în şapte ani. Realizări: mai puţin de 20% în lucru. Sursa: Arhiva EVZ
La începutul anului, fostul director al Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Mihai Grecu, promitea că în acest an se va lucra sau se vor demara procedurile pentru organizarea de licitaţii pe 35 de centuri ocolitoare. La vremea respectivă, compania de autostrăzi anunţa că, din 2008, vom avea lucră ri pe cel puţin cinci centuri ocolitoare, dintre care Braşov, Bacău, Constanţa, Timişoara şi Arad erau prezentate ca fiind prioritare. Dintre aceste proiecte se lucrează doar pe centura Braşovului, care ar trebui finalizată până la finalul anului.
Restul proiectelor se află în diferite stadii, însă fără a avea mari şanse de începere a lucrărilor înainte de finalul anului. Majoritatea centurilor au termen de finalizare în 2010 sau 2011.
Lucrările, lăsate pe anul viitor
Potrivit informaţiilor oferite de CNADNR, în prezent se lucrează pe 8 centuri ocolitoare: Cluj Est, Oradea, Iaşi Sud, Suceava, Sibiu, Drobeta-Turnu-Severin, Mehadia, Domaşnea, Timişoara, Lugoj şi Adunaţii Copăceni. Romstrade, constructorul centurii Timiş oarei (12,6 km), este „în proces de mobilizare“, deşi contractul a fost semnat la începutul anului.
Potrivit lui Sorin Lucaci, director general adjunct la Direcţia Regională Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara, abia luna viitoare ar putea fi desemnat constructorul pentru varianta ocolitoare a Aradului pe profil de autostradă, începerea lucrărilor fiind amânată pentru anul viitor. Ceva mai multe şanse de avansare a proiectului are centura Constanţei, contract evaluat la 145 de milioane de euro şi semnat săptămâna trecută de ministrul transporturilor, Ludovic Orban. Asociaţia din care fac parte spaniolii şi italienii de la FCC şi Astaldi SpA au fost aleşi pentru a