In urma cu o saptamana, pe 20 august, un avion al operatorului aerian Spanair s-a prabusit pe aeroportul Madrid-Barajas, provocand moartea a 154 de persoane si ranirea altor 18. La cateva zile, pe 24 august, un alt avion s-a prabusit in Kirgizstan, la putin timp dupa decolarea de pe aeroportul din Biskek, soldandu-se cu 65 de morti. Si operatorul irlandez Ryanair s-a confruntat cu un astfel de incident cand, un avion al companiei a fost nevoit sa aterizeze de urgenta pe aeroportul din Limoges, i
In urma cu o saptamana, pe 20 august, un avion al operatorului aerian Spanair s-a prabusit pe aeroportul Madrid-Barajas, provocand moartea a 154 de persoane si ranirea altor 18. La cateva zile, pe 24 august, un alt avion s-a prabusit in Kirgizstan, la putin timp dupa decolarea de pe aeroportul din Biskek, soldandu-se cu 65 de morti. Si operatorul irlandez Ryanair s-a confruntat cu un astfel de incident cand, un avion al companiei a fost nevoit sa aterizeze de urgenta pe aeroportul din Limoges, in sud-vestul Frantei, in urma unei depresurizari accidentale.
Astfel de incidente ii determina pe clientii companiilor aeriene sa se intrebe cat de sigur este sa calatoresti pe calea aerului?
Conform statisticilor efectuate periodic, calatoria cu o companie aeriana a devenit de-a lungul timpului din ce in ce mai sigura. Daca rata accidentelor in 1996 era de 1,3 la un milion de zboruri, anul trecut a ajuns pana la 0,75. Si rata de mortalitate a scazut vazand cu ochii, de la 1.035 de morti in 2005, la 692 in 2007. Pe cand, in cazul accidentelor de circulatie, rata mortalitatii a crescut alarmant. De exemplu, doar anul trecut pe soselele din Marea Britanie au decedat 3.000 de persoane.
Kieran Daly, editor Air Transport Intelligence, este de parere ca "acum este mult mai sigur sa zbori decat era in urma cu cativa ani". In ceea ce priveste cele trei incidente rela