- Diverse - nr. 168 / 29 August, 2008 Nu se intampla la Targu-Mures, ci, potrivit presei locale, citata si de unele ziare centrale, se intampla la Sibiu si Timisoara. Conform unor articole din presa scrisa, municipalitatea a decis in cele doua mari orase sa nu mai permita umbrelele cu reclame care sunt montate pe terase. Mai mult, conform altor articole din presa, municipalitatea din Oradea a impus un singur rand de mese pe terase, pentru a nu se ingreuna circulatia pietonilor, iar in oras s-au aplicat deja amenzi pentru nerespectarea prevederii "un singur rand de mese". Aceste initiative, pe care le apreciem de nota 10, nu au din pacate corespondent si in orasul cunoscut odinioara ca "al florilor". Se pare ca aici este mai greu de observat de catre unii diriguitori cum umbrelele pestrite si pline de reclame deranjeaza vizual si dau impresia de "targ" de tara in care orice este permis. Aceste umbrele sunt date comerciantului, in unele cazuri, de distribuitorul de bauturi racoritoare sau de bere, pentru ca, pe terase, clientii fac consumatie insemnata, in baza unor comenzi substantiale. Clientii, platindu-si consumatia, platesc, practic, si umbrelele, care raman patronilor de terase, patroni care ii atrag pe clienti chiar cu umbrelele pe care clientii le-au platit ! Paradoxal, ceea ce nu se vede la Targu-Mures este ca umbrelele amplasate pe terase cu circulatie intensa constituie, astfel, ceva ce seamana a reclama pe domeniul public. Cu o investitie minuscula producatorul de bere sau de bauturi racoritoare are, astfel, o reclama... de vis. Solutia morala, in acest caz, este fie taxarea celor care expun umbrelele publicitare la vedere, cu echivalentul pretului reclamei pe domeniul public, calculat la cmp, fie, in cazul in care nu se vrea sa se plateasca, interzicerea expunerii umbrelelor publicitare. Doar cu taxele incasate din parcarile aparute ca ciupercile dupa plo