Noua versiune a browserului Internet Explorer 8, lansată spre testare, va asigura securitatea datelor accesate de utilizatori. Sursa: Reuters
Gigantul american Microsoft a lansat spre testare cea de-a doua versiune a browserului internet Explorer 8, care aduce îmbunătăţiri conceptului de securitate a utilizatorului, după ce, în martie, oferise prima variantă a aplicaţiei, informează Reuters. De această dată, browser-ul conţine un soft care oferă utilizatorilor posibilitatea de a ascunde website-urile sau informaţiile căutate, astfel încât cei care vor folosi ulterior acelaşi calculator nu vor putea vizualiza istoria accesărilor. Totuşi, aceste informaţii rămân disponibile pentru autorităţi precum poliţia, pentru anchete oficiale.
Miza: publicitatea on-line
Astfel, Microsoft va aduce mari prejudicii site-urilor care colectează date despre comportamentul celor care le accesează, în goana de a stabili un public-ţintă pentru publicitatea on-line, scriu jurnaliştii de la Times Online.
Cei trei giganţi ai domeniului, Microsoft, Google şi Yahoo!, sunt într-o luptă continuă pentru cote cât mai mari din piaţa de publicitate online, estimată la 40 de miliarde de dolari anual, care s-ar putea dubla până în 2010, comentează publicaţia britanică. Aceasta a fost şi miza pentru care Microsoft a încercat să cumpere Yahoo!, în această primăvară, pentru 47,5 miliarde de dolari. Yahoo! a refuzat, deşi compania concurentă ar fi fost dispusă să ofere cu 72% mai mult decât valoarea de piaţă. Pe de altă parte, Google a fost aspru criticată pentru extinderea activităţii de colectare a datelor despre utilizatorii serviciilor sale, după preluarea DoubleClick, pentru 3,1 miliarde de dolari, în acest an.
Internauţii caută intimitate
Experţii din domeniu consideră că noul concept lansat de Microsoft va fi bine primit de