Avansul inregistrat de numarul de clienti pe internet, televiziune si servicii de date pentru companii a compensat cota pierduta pe telefonia fixa. Romtelecom are o competitie dura atat cu operatorii de telefonie mobila, cat si cu RCS&RDS si UPC.
Romtelecom, unul din cei mai mari operatori de pe piata locala telecom, a inregistrat in al doilea trimestru o pierdere operationala de 1,9 mil. euro, fata de profitul net de 1,4 mil. euro inregistrat in urma cu un an, conform raportului financiar al grupului elen OTE, actionarul majoritar al companiei. Veniturile Romtelecom au fost de 223,2 mil. euro, in crestere cu 2,7% fata de anul trecut, in ciuda scaderii cu 3% a bazei de clienti de pe cel mai important business, cel de telefonie fixa.
Pierderile anuntate de Romtelecom nu sunt o surpriza, in conditiile in care oficialii operatorului au precizat ca efortul de restructurare al companiei, corelat cu cel de repozitionare pe piata vor afecta rezultatele financiare.
In trimestrul al doilea numarul de angajati a scazut cu aproape 18% (1.834 de oameni), costurile acestui program influentand de asemenea rezultatele companiei.
Yorgos Ioannidis, directorul executiv al Romtelecom, a precizat anterior ca se asteapta ca operatorul sa treaca din nou pe profit "cel tarziu in 2010".
In primul semestru, Romtelecom a anuntat un profit operational inainte de includerea deprecierii si amortizarii (OIBDA) de 124,3 mil. euro, in scadere cu 24,5% fata de perioada similara a anului trecut, in conditiile in care veniturile au avansat cu 0,7%, la 442,4 mil. euro.
Compania precizeaza ca veniturile au crescut datorita expansiunii afacerilor pe segmente noi ale pietei comunicatiilor (internet broadband, servicii de date pentru segmentul business si televiziune prin satelit), care au echilibrat declinul incasarilor din zona telefonei traditionale. N