Capitala avea, la finele primului semestru din acest an, 110 metri patrati de supermarketuri (incluzand toate formele de comert alimentar modern) la mia de locuitori, de doua ori mai putin decat in Cluj-Napoca, potrivit datelor centralizate de ZF.
Si restul oraselor mari din provincie, printre care Timisoara, Brasov sau Constanta, au o acoperire mai buna a comertului modern fata de Capitala, cu toate ca in Bucuresti sunt prezenti noua dintre cei mai mari retaileri alimentari.
Astfel, Timisoara, Constanta si Brasov, unele dintre cele mai mari orase ale tarii, dupa numarul de locuitori, au fiecare un stoc de supermarketuri intre 175 si 180 de metri patrati la mia de locuitori, peste media de 110 metri patrati inregistrata in Capitala.
Situatia s-ar putea inversa in momentul in care retelele de magazine vor pune punct expansiunii agresive pe piata locala, cele mai multe companii avand inca in vizor piata din Bucuresti.
"Zona de atractie pentru marile retele de magazine este in principal Bucurestiul. Unul dintre lucrurile care i-au impiedicat pana acum pe retaileri sa se extinda mai mult in Capitala este pretul terenurilor", spune Georgiana Andrei, retail broker in cadrul companiei Colliers. Ea precizeaza insa ca retelele de magazine vad diferit potentialul pietei din Bucuresti fata de cel dintr-un oras mare din tara.
"Trebuie sa se tina cont si de faptul ca, in momentul in care un retailer alege sa se duca intr-un oras din provincie, acesta ia in calcul si locuitorii din localitatile invecinate, de obicei cele aflate la o ora de mers cu masina de orasul respectiv", precizeaza Georgiana Andrei.
Astfel, daca in cazul Capitalei, retailerii impart piata dupa cartiere, in afara Bucurestiului miza poate fi la fel de mare pe orasele resedinta de judet ca si pe micile localitati din jurul acestora, care pot genera si ele flux de