Piata media din Romania va inregistra o crestere de pana la 22% pe 2008, dupa ce, in 2007, crescuse cu 32 de procente, potrivit studiului Media Fact Box, prezentat Initiative Romania.
"Piata media nu va mai cunoaste cresterea spectaculoasa de pana acum. Daca, in 2007, a inregistrat o crestere de 32%, estimam ca pana la sfarsitul lui 2008, cresterea va fi de 22%, iar in 2009, de aproximativ 15%. Piata a ajuns deja matura, asa ca o reducere era fireasca", explica Octavian Popescu, Managing Director al Initiative Romania si unul dintre autorii studiului.
Bugetele pentru publicitate ale producatorilor au cunoscut, de asemenea, o diminuare in 2008 fata de anul trecut, iar consumul da semne de incetinire, mai spune Popescu.
Cresterea, in 2008, cu 22% inseamna ca piata media va ajunge la 590 de milioane de euro, suma din care televiziunea va avea 66%, adica 385 de milioane de euro, presa scrisa - 90 de milioane, publicitatea outdoor si indoor - 70 de milioane, radioul - 38 de milioane, iar Internetul - circa 15 milioane, conform Media Fact Box 2008, preluat de NewsIn.
Piata TV a crescut, in 2007, cu 35%, pentru anul acesta preconizandu-se o urcare cu 25 de procente. Daca, anul trecut, vindeau publicitate in jur de 38 de canale TV, la inceputul lui 2008, numarul lor ajunsese deja la 42. Astfel, televiziunea ramane cel mai puternic mijloc de comunicare, precum si cel mai ieftin, ca raport intre pretul platit pentru plasarea publicitatii si publicul expus la reclame.
In contrast cu calmarea cresterii la produsele media traditionale, Internetul va inregistra, probabil, o crestere de 50% in 2008, pe care o va mentine si in urmatorii trei pana la cinci ani, se mai estimeaza in studiul Media Fact Box.
Mai mult de jumatate din piata romaneasca de publicitate online este atrasa de 20-30 de site-uri, iar 70% din