» A doua editie a Class One Romanian Grand Prix este in plina desfasurare.
» Cursa decisiva va avea loc maine, pe Lacul Siutghiol, de la ora 15.30.
» Aceasta va stabili, ca si anul trecut, castigatorul titlului European.
Pentru a doua oara consecutiv, cea mai importanta competitie din lume a barcilor de viteza are loc in statiunea Mamaia. Pregatirile pentru Class One Romanian Grand Prix au inceput inca de saptamana trecuta, cand primele ambarcatiuni au sosit in Constanta. Programul oficial al competitiei a debutat ieri, cu antrenamentele oficiale, dar si cu o petrecere de bun venit organizata intr-un club celebru din statiunea Mamaia. Astazi are loc o noua runda de antrenamente oficiale, dar si sesiunea de calificari, urmand ca maine, dupa antrenamentul oficial de dimineata, sa se dea startul cursei, la ora 15.30.
Un joc global
In competitie sunt inscrise zece echipe. Tarile cel mai bine reprezentate in Class 1 sunt Emiratele Arabe Unite, Statele Unite ale Americii, Qatar, Norvegia, Spania. Barcile folosite sunt adevarate capodopere tehnologice. Fabricate din materiale speciale, acestea au peste 15 metri lungime, cataresc aproape cinci tone si sunt dotate cu cate doua motoare, ambele dezvoltand aproximativ 900 de cai-putere. Viteza maxima depaseste 250 km/ora.
Revansa seicului
Anul trecut, cea mai cunoscuta vedeta a competitiei, seicul Hassan bin Jabor Al-Thani, a pierdut "la mustata" titlul european. Acum, acesta se "joaca" din nou in Mamaia, care este ultima locatie de pe batranul continent a Class 1 (cursele finale ale competitiei fiind stabilite in Egipt si Dubai). In acest moment, clasa-mentul european este condus de echipa Victory 1, cu 49 de puncte, care este urmata de Victory 7, cu 39 de puncte, si de Jotun 90 (34 puncte), Qatar 96 (32 puncte) si Qatar 95 (31 puncte). Teoretic, orice se po