» Cum ar fi sa mergeti la un hotel, faceti rezervare, achitati cu cardul, iar dupa ceva timp sa aflati ca toate datele personale, inclusiv informatiile de pe card, au ajuns pe mainile unor grupari mafiote?
Ziarul Scotian Sunday Herald a facut publica, recent, o dezvaluire care a dat fiori multora dintre clientii celebrului lant hotelier Best Western: un hacker ar fi reusit sa sparga sistemul de rezervari on-line si sa ajunga la baza de date cu nume, telefoane, adrese, ba chiar informatii despre cartile de credit ale unora dintre cei care s-au perindat prin hoteluri. Mai mult, scrie publicatia, "speraclul" ar fi fost deja vandut pe internet si ar fi ajuns in mainile mafiei rusesti, iar oficialii Best Western au aflat de incident chiar de la jurnalist.
Subiectul a facut imediat valva si a starnit primele controverse intre publicatie si conducerea lantului hotelier. Autorul articolului, care spune ca a aflat pontul de la un hacker, sustine ca proportia furtului este impresionanta: e posibil sa fi fost furate datele a opt milioane de clienti care au trecut in ultimul an prin peste 1300 de hoteluri din Europa (din peste 4000, in 80 de tari) operate de Best Western. Oficialii companiei au admis ca sistemul a fost atacat, dar spun ca povestea este umflata si ca nu ar fi vorba decat de un hotel, din Berlin; ar fi doar 10 clienti afectati. In plus, username-ul si parola compromise au fost eliminate din sistem, iar compania a declansat o investigatie. Ca sa inlature temerile, lantul hotelier a dat asigurari ca informatiile despre cartile de credit sunt sterse din sistem dupa ce clientul a parasit hotelul, dar sunt clienti care, comentand dezvaluirea pe forumurile ziarelor, au primit cu neincredere aceste afirmatii.
Furtul datelor personale este un incident tot mai frecvent odata cu democratizarea accesului la internet. Metodele hotilor sunt to