“Carol I: Un destin” este filmul unde Mircea Vodă a găsit răgazul să depene cîteva crîmpeie din viaţa lui demnă de un roman.
Vodă creează chipuri. Este machior şi a lucrat în ultimii 50 de ani pe platourile de filmare ale celor mai importante pelicule din cinematografia românească de dinainte de ’89, alături de cei mai mari actori şi regizori români. “Carol I: Un destin” este filmul unde Mircea Vodă a găsit răgazul să depene cîteva crîmpeie din viaţa lui demnă de un roman.
Jurnalul Naţional: Ce filme mari aţi prins de cînd aţi intrat în branşa asta? Aţi fost şi la “Dacii”?
Mircea Vodă: Am prins şi “Dacii”. Am făcut filme foarte grele la viaţa mea. Nu le-am făcut chiar pe toate, dar la cele mai importante am participat şi eu. Am lucrat şi la “Wilhelm”.
Care a fost cel mai dificil personaj pe care a trebuit să-l faceţi?
Nu mi-a fost foarte greu niciodată. Chiar dacă trebuia să modelez nasuri, să schimb fizionomii. Şi fără să mă laud, machiorii din România termină treaba ca timp faţă de americani de două-trei ori mai repede, pentru că ei fac pe bucăţele. Unul face numai ochii, altul nasul, apoi vine peruchierul pentru păr şi barbă. Eu le fac pe toate cap coadă, pentru că aşa am învăţat.
Şi la “Carol I: Un destin” aţi avut mult de lucru ca să o faceţi pe Andreea Şofron să semene cu Regina Maria?
Nu a fost chiar atît de mult de muncă. M-am inspirat după poze şi din discuţiile cu domnul Sergiu Nicolaescu. Pentru că altfel nu se poate, trebuie să existe comunicare între tine şi regizor ca să iasă treaba bine. El ştie mult mai mult ca istorie şi are scenariul în minte.
Domnului Nicolaescu a trebuit să-i faceţi ceva anume ca să se apropie de Carol? Pentru că despre dînsul s-a spus că seamănă destul de mult cu regele.
Seamănă, dar a trebuit să mai lucrez la el. Nu spun ce anume i-am făcut, pentru că spectatorii tr