Ultimul model Veyron aplică sistemul de „acoperiş-umbrelă“ pentru a spori viteza.
1 /.
Brandurile auto exclusiviste sunt precedate de faima pe care o au. Fiecare nouă lansare presupune aşteptări mari din partea clienţilor şi temeri venite de la concurenţă. Bugatti nu lasă garda jos şi poate mult. Îşi întăreşte arsenalul cu un nou model Veyron. Botezat Grand Sport, supercarul va fi disponibil în serie limitată, numărul celor care şi-l vor putea achiziţiona fiind de 150.
Prima maşină va fi vândută prin licitaţie, iar pentru cele rămase, fanii Bugatti vor fi nevoiţi să scoată din cont 1,4 milioane de euro. Livrarea bolizilor va începe în primăvara lui 2009, dar primele 50 au fost deja antamate. Pentru acest preţ, Franz Josef Paefgen, bossul companiei producătoare, a girat un model inovator, într-o zonă în care nu mai erau multe de inventat.
Umbrelă pe patru roţi
Cheia stă în dotările tehnice. Deşi la prima vedere apare ca un cabrio, Grand Sport reprezintă o versiune intermediară dintre o decapotabilă şi o maşină normală. Soluţia a fost dată de plafonul detaşabil, de policarbon. Capriciile vremii nu au nicio valoare în faţa unui milionar care îşi permite un Veyron. Noul model vine la pachet şi cu un plafon pliabil, la care poate recurge în cazul în care stropii de ploaie se ivesc din senin. Prin acest sistem de decapotare parţială, constructorul a potenţat veleităţ ile sportive ale motorului şi „a suflat“ în pânzele lui Grand Sport.
Cu plafonul montat, noul Veyron atinge o viteză maximă de 407 km/h. Performanţa a fost posibilă datorită materialelor din care e făcută caroseria, iar greutatea totală abia trece de două tone. În plus, acoperişultargă a permis păstrarea intactă a şasiului O plimbare cu părul în vânt echivalează însă cu „temperarea“ până la 360 km/h. Experienţă palpitantă şi în acelaşi timp