Chiar dacă primul impuls este de a depune CV-uri oriunde există locuri libere, din dorinţa de o obţine un job oricum ar fi el, atunci când vă planificaţi cariera, încercaţi să vă conturaţi foarte bine modelul angajatorului potrivit pentru dumneavoastră. Andreea HORCONE Comparativ cu anii ’90, când un proaspăt absolvent avea de ales între a se angaja în sectorul public (la stat) sau la una din sutele de firme mici, nou-înfiinţate, din sectorul privat, multe dintre ele fără nici o perspectivă, în prezent tinerii au mai multe oportunităţi. Asta deoarece economia României şi a regiunii înregistrează o creştere constantă, firmele mari investesc tot mai mult în personal şi sunt tot mai interesate de calitatea umană a angajatului. Sistemul de angajare pe bază de nepotisme începe să dispară, mai ales în sistemul privat, procesul de recrutare fiind externalizat către firme specializate. Potrivit specialiştilor în resurse umane de la www.hipo.ro, atunci când îşi aleg angajatorii, tinerii au două abordări: una structurată (presupune alegerea unei industrii - auto, IT etc. - pentru care manifestă un anumit interes şi orientarea către principalii jucători din industrie) şi haotică (presupune aplicarea la diverse companii din industrii diferite fără a cunoaşte informaţii de bază despre fiecare, caz în care riscă să nu poată răspunde la întrebări de genul „ce ştiţi despre compania noastră?“, „de ce aţi aplicat la compania noastră?“).
Multinaţională sau mică afacere? Indiferent de varianta aleasă, analizaţi foarte bine avantajele oferite de fiecare tip de angajator în parte. Multinaţionalele, de exemplu, au avantajul că oferă traininguri specializate, acces la un know-how bogat, oportunitatea unei cariere internaţionale, precum şi un mod de lucru standardizat şi optimizat pentru eficienţă maximă. Pe de altă parte, afacerile mici, locale, oferă, potrivit www.hipo.ro, posib