Mersul pe bicicletă, modalitate sută la sută ecologică de deplasare, într-un oraş plin de poluare poate avea efecte mai puţin plăcute asupra celor care optează pentru această variantă.
Mersul pe bicicletă, modalitate sută la sută ecologică de deplasare, într-un oraş plin de poluare poate avea efecte mai puţin plăcute asupra celor care optează pentru această variantă.
Astfel, cei care pedalează zilnic printre maşinile aflate în trafic depun un efort sporit, iar respiraţia lor este mai accelerată şi implică inhalarea unei cantităţi mai mari de aer poluat.
Reprezentanţii societăţii civile susţin că autorităţile ar trebui să ia mai multe măsuri pentru limitarea numărului maşinilor care circulă zilnic pe străzile Capitalei şi ale marilor oraşe şi să creeze infrastructura de care au nevoie cei care doresc să meargă cu bicicleta. Aceştia mai spun că tot mai multe cazuri de cancer pulmonar sunt cauzate de poluarea generată de traficul rutier.
Persoanele care pedalează pe vehicule cu două roţi fac efort sporit, iar respiraţia le este mai accelerată. Din acest motiv ei inhalează o cantitate mai mare de aer viciat care, în timp, le poate distruge sănătatea
Mersul cu bicicleta într-un oraş poluat face ca plămânii omului să se încarce cu noxe mai mult decât cei ai pietonilor.
Praf, zgomot, puzderie de maşini şi de câini vagabonzi, munţi de gunoaie şi căldură sufocantă în zilele toride de vară. Acesta este, deocamdată, Bucureştiul.
Dacă nu se va renunţa la mersul cu maşina - vinovată de poluarea cu hidrocarburi în trafic - cel puţin în Bucureşti, în următorii ani, aerul va fi de nerespirat, iar numărul de biciclişti ar putea fi tot mai mic.
Condiţiile de mediu, fatale uneori
În ultimul timp, mersul pe bicicletă este promovat tot mai mult de autorităţi şi de susţinătorii mijloacelor de transport ecologice. B