Cifra de afaceri cumulată a primelor 28 de agenţii de comunicare din România a atins 20 de milioane de euro în anul 2007 În industria comunicării, cele mai mici bugete sunt alocate
Cifra de afaceri cumulată a primelor 28 de agenţii de comunicare din România a atins 20 de milioane de euro în anul 2007
În industria comunicării, cele mai mici bugete sunt alocate firmelor de PR. Grosul banilor merge către agenţiile de media, creaţie sau online.
Agenţiile româneşti de PR pot fi persona non grata uneori. În percepţia unor clienţi, principala lor sarcină este fie să dea comunicate pe bandă rulantă, fie să agreseze jurnaliştii cu rugăminţi de genul: "Îmi bagi şi mie o ştire?". În ultimii ani, piaţa s-a aşezat, iar serviciile pe care au început să le presteze agenţiile specializate în PR s-au diversificat. Firmele au avut, în acest an, creşteri serioase ale cifrelor de afaceri.
Cea mai spectaculoasă evoluţie a fost raportată de una dintre cele mai tinere agenţii de la noi, The Practice. În primul an de înfiinţare, aceasta a înregistrat o cifră de afaceri de peste 735.000 de euro.
Unul dintre motivele acestui salt este şi apartenenţa la unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare de la noi, Leo Burnett. Deşi iniţial agenţia îşi propusese o cifră de afaceri de 350.000 de euro, plafonul a fost depăşit la jumătatea anului. Printre clienţii pe care îi gestionează agenţia se numără Bergenbier, GE Money,
Carpatcement Holding sau Harley Davidson. Unul dintre cele mai importante evenimente coordonate de firma condusă de Gabriela Lungu a fost "Ziua Bărbatului".
Clienţii vor să comunice intern
Agenţia cu cea mai mare cifră de afaceri a fost, în 2007, Millenium Communication condusă de Andrei Borţun. Compania are o divizie care gestionează clienţii tradiţionali şi o alta care se ocupă de organizarea unor evenimente cum ar fi AdPr