TRASEU ● De la bĺuta cu colegii la ţopĺitul pe jar
Cum ar fi să îi vedeţi pe directorii unei multinaţionale, oameni în toată firea, care manevrează milioane de euro, costumaţi în indieni, făcîndu-şi adăposturi şi mergînd la vînătoare? Absolut normal, cît timp este vorba despre team-building.
TRASEU ● De la bĺuta cu colegii la ţopĺitul pe jar
Cum ar fi să îi vedeţi pe directorii unei multinaţionale, oameni în toată firea, care manevrează milioane de euro, costumaţi în indieni, făcîndu-şi adăposturi şi mergînd la vînătoare? Absolut normal, cît timp este vorba despre team-building.
Par simple jocuri pentru copii bătrîni sau, în cel mai bun caz, ocazii de a-ţi scoate subalternii la aer şi de a le mai încărca bateriile. Au însă substraturi mult mai adînci, cum ar fi dezvoltarea încrederii între angajaţii unei companii, apropierea lor, întărirea coeziunii echipei.
EVOLUŢIE. Au intrat pe piaţa românească acum vreo 10-15 ani sub forma "chefurilor" de week-end organizate de companie şi a evenimentelor de team-adventures. S-au diversificat şi s-au sofisticat extrem de mult, iar acum serviciile de evaluare de grup şi întărirea coeziunii echipei le-au "furat" locul celor de team-adventures. "Pe această piaţă există trei categorii de companii: furnizorii de consultanţă pentru coeziunea echipei, cei de servicii outdoor şi organizatorii de evenimente de companie. Firmele din prima categorie se diferenţiază printr-un know-how extrem de avansat, bine pus la punct, iar cele care furnizează servicii outdoor printr-o bază logistică puternică. Iniţial, cele mai solicitate erau serviciile din ultima categorie, dar acum cel mai bine se vînd serviciile de consultanţă pentru coeziunea echipei", ne-a explicat Bogdan Comănescu, director general al Accelera Accor Services, membru al Academiei Accor Paris.
AGLOMERAŢIE. Chiar