Producatorii de bunuri electronice se pregatesc pentru incetinirea vanzarilor in a doua jumatate a anului si in 2009, insa se bazeaza pe intoarcerea consumatorilor catre divertismentul casnic pe fondul unor vremuri economice dure si bugeturi slabe, scrie International Herald Tribune.
Directorul executiv al Sony, Howard Stringer, spune ca este greu de estimat care sunt efectele pe care declinul economic in poate avea asupra cheltuielilor consumatorilor. El se asteapta ca piata electronicelor de consum sa scada in a doua jumatate a anului 2008, dar estimeaza o crestere dubla pe piata televizoarelor din acest an.
“Inca nu am observat un impact in cheltuielile consumatorilor”, a declarat Stringer, adaugand ca oamenii, de cele mai multe ori, cauta sa se consoleze prin divertisment in perioade economice nesigure, indicand popularitatea cinematografelor din timpul crizei.
Stringer a mai declarat ca produsele pentru divertisment casnic, precum televizoarele si DVD player-ele Blu-ray, au avut vanzari bune.
“Am vazut playere Blu-ray ale caror preturi au scazut din ce in ce mai mult inainte de Craciun”, a adaugat acesta.
Corinne Vigreux, fondator al companiei producatoare de dispozitive pentru navigare prin satelit, TomTom, este de parere ca vor creste cheltuielile dedicate aparatelor electronice.
“Cand oamenii nu au destui bani, renunta la lucruri importante si cumpara lucruri care le vor face viata mai frumoasa, cum ar fi electronicele”, este de parere Vigreux, care a adaugat ca se asteapta ca firma sa sa nu fie afectata de scaderea economica din Europa si Statele Unite, insa retail-erii vor fi foarte prudenti cu nivelurile de inventar din perioada premergatoare Craciunului.
Producatorii de electronice din intreaga lume se afla la Berlin pentru a-si prezenta produsele la targul de electronice IFA, care va incepe vineri si se va incheia