Pentru că nu înţeleg ce se predă la şcoală, dar şi pentru că sunt forţaţi de unele cadre didactice, elevii apelează la meditaţiile particulare, care, în cazul pregătirii pentru admiterea la unele facultăţi, scot din buzunarul părinţilor chiar şi 1.000 de lei
pe lună. Părinţii, cei care, în majoritatea cazurilor, îşi gospodăresc bugetul luând în calcul cheltuielile legate de educaţia copiilor, spun că meditaţiile particulare au devenit, de multă vreme, o condiţie aproape necesară pentru reuşită, adică pentru a obţine note mari şi pentru a promova examenele. „Motivul principal pentru care elevii fac meditaţii este programa foarte încărcată, care face ca aceştia să aibă nevoie de ore suplimentare pentru a li se explica tot ce s-a predat la clasă. Dacă programa ar fi mai lejeră şi profesorii şi-ar face treaba mai bine, nu ar mai trebui meditaţii pentru a reuşi la examenele naţionale şi la facultate. Alt motiv ar fi că unii profesori condiţionează nota de la clasă prin prezenţa la orele de meditaţii. Oricum, elevii care iau meditaţii sunt incomparabil mai bine pregătiţi decât colegii lor“, a spus preşedinta Federaţiei Naţionale a Asociaţiei de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar, Mihaela Gună.
Pentru 98% dintre elevi meditaţiile sunt foarte importante Potrivit unui sondaj efectuat pe site-ul www.meditatii.infoapart.ro, peste 98% dintre elevi consideră că meditaţiile sunt foarte importante în înţelegerea programei şcolare. Profesorii, în schimb, nu admit că pregătirea elevilor la clasă este insuficientă, iar asta, deşi tot ei sunt mentorii de la meditaţii şi, prin asta, justifică utilitatea demersului educaţional în particular. Rezultatele altui studiu, realizat de Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, arată că doar un profesor din zece recunoaşte că şcoala nu pregăteşte suficient elevii pentru a reuşi la examenele naţionale şi la admiterea în fac