15 STAŢII CFR MODERNIZATE DE OCHII LUMII PE BANI GREI
Reabilitarea a 15 gări s-a făcut cu bani luaţi împrumut. Firmele clientelelor de partid s-au înfruptat copios din ei. Rezultatul se vede cu ochiul liber, chiar si din tren. Lucrările sînt întîrziate si făcute de mîntuială, unele licitaţii fiind trucate. Guvernul romAn a garantat un credit de zeci de milioane de euro pentru CFR. Dobînzile le plătim din buzunarul nostru, cum altfel decît prin cresterea tarifelor feroviare.
AFACERE ● Plătim dobînzi pentru un credit de zeci de milioane de euro
Reabilitarea a 15 gări s-a făcut cu bani luaţi împrumut de la Credit First Suisse Boston, un grup financiar implicat în dosarul de spionaj şi trădare legat de privatizările din energie. Lucrările sînt întîrziate şi făcute de mîntuială.
Pentru modernizarea gărilor au fost gîndite două programe. Unul cu dedicaţie pentru gările principale: Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Iaşi şi Timişoara, iar cel de-al doilea pentru staţiile: Alba-Iulia, Arad, Bacău, Braşov, Buzău, Drobeta-Turnu Severin, Feteşti, Focşani, Galaţi, Oradea, Ploieşti Sud, Sibiu, Sighişoara, Suceava Burdujeni şi Tulcea. Bani nu erau prin visteria Transporturilor, aşa că s-a contactat un credit de 24 de milioane de euro de la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare – BERD pentru programul cu localităţile fruntaşe. Pentru cel de-al doilea s-au luat 60 de milioane de euro de la Credit Suisse First Boston, un grup financiar pentru care a lucrat pînă nu demult şi Stamen Stancev, bulgarul acuzat alături de Codruţ Şereş, fostul ministru al Economiei şi Comerţului, de spionaj. Programul de reabilitare-modernizare a staţiilor de cale ferată a fost aprobat printr-o hotărîre de Guvern din 2002, modificată în 2003. Lucrările propuse au avut în vedere refacerea tencuielilor, finisaje moderne, pardoseli cu plăci de gresie ori reco