„Cerem suplimentarea sumelor pentru aviaţie, având în vedere dinamica activităţii aviatice din România, proiectele care există şi impactul deosebit pe care îl are acest tip de transport“, a declarat marţi David Ciceo, preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România (AAR), care ocupă şi funcţia de director al Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca. El susţine că sumele negociate de România cu UE pentru dezvoltarea infrastructurii de transport aerian civil sunt mult prea mici pentru a acoperi investiţiile necesare. Prin Programul Operaţional Sectorial de Transporturi (POS-T) România poate obţine fonduri europene destinate dezvoltării aeroporturilor în valoare totală de 50 de milioane de euro până în 2013.
Ciceo susţine că ar trebui măcar dublată această sumă ţinând cont că toate cele 17 aeroporturi civile din ţară vor să dezvolte proiecte de refacere a pistelor de aterizare-decolare sau de construire a unor noi terminale pentru pasageri. POS-T a fost însă negociat cu UE încă dinainte de aderare României la Uniunea Europeană, fondurile alocate de la UE pentru perioada 2007-2013 fiind distribuite încă de atunci pe diferitele tipuri de proiecte de infrastructură.
Preşedintele AAR a declarat de asemenea că diferenţa dintre investiţiile în infrastructura rutieră şi cea aeriană este vizibilă, pentru că „doi kilomentri de autostradă nu te duc nicăieri, dar doi kilometri de pistă te duc oriunde în lume“. El a exemplificat cu situaţia aeroportului din Cluj-Napoca, ce vrea să deruleze investiţii de circa 100 de milioane de euro pentru extinderea infrastructurii şi un nou terminal de plecări. (V.R.)
„Cerem suplimentarea sumelor pentru aviaţie, având în vedere dinamica activităţii aviatice din România, proiectele care există şi impactul deosebit pe care îl are acest tip de transport“, a declarat marţi David Ciceo, preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din R