Piata adezivilor va creste in acest an cu doar 10-15%, pana la 135 milioane de euro, fata de anul precedent, cand se inregistrau cresteri de peste 30%, au declarat reprezentantii diviziei de adezivi a companiei Henkel Romania. Compania si-a revizuit, pentru anul in curs, estimarile de crestere a afacerilor, de la 40% la cel mult 30%, pe fondul stagnarii pietei imobiliare si in special al sectorului rezidential.
“Ne confruntam cu o scadere a ritmului de crestere pe piata adezivilor pentru placi ceramice. Nu cred ca vom atinge o crestere a afacerilor de peste 30% in acest an. Anul trecut produsele Ceresit se vindeau singure, iar anul acesta nu mai este la fel, este mai greu sa vinzi acum”, a declarat, pentru Wall-Street, Lavinia Ciurtin (foto), director de marketing al Henkel Romania, adaugand ca investitiile companiei in marketing si promovare au crescut, in medie, cu 30% fata de anul trecut.
In primul semestru al anului, compania a raportat o crestere de 27% a cifrei de afaceri (in principal pe segmentul termoizolatie), preconizand pana la sfarsitul anului un avans de cel mult 30%, cel mai probabil de 25-27%. “Proiectele noi rezidentiale au stagnat in ultima perioada, nu s-au mai facut renovari. Ritmul de crestere al apartamentelor noi care se dau in folosinta este mai mic”, a explicat Ciurtin. Potrivit INS, constructiile noi vizeaza 58% din piata.
Sectorul rezidential reprezinta, in prezent, aproximativ 30% din afacerile companiei, un procent asemanator fiind adresat componentei B2B. Stagnarea pietei imobiliare din prima parte a anului 2008 a insemnat un avans mai scazut al pietei constructiilor, care se va accentua pana la sfarsitul anului. Daca in primul semestru sectorul materialelor de constructii avansa cu 35%, in cea de-a doua parte a anului se asteapta cresteri moderate, cererea fiind in continuare puternica pe piata.
“Comenzile incep